24 srpnja, 2011

Ljubičasta torta

Za ovaj recept mogu slobodno reći daj je moj, stigao je i Filipov rođendan, a ja se nikako nisam mogla odlučiti koju ću tortu napraviti. Nisam znala hoću li čokoladnu ili voćnu, nešto laganije jer je ljeto. Lani sam svih "uništila" sa čokoladnom bombom. Čak sam i na fejsu postavila pitanje koju tortu tko najviše voli jer sam bila neodlučna  i na kraju glasovanje je bilo neriješeno, jednako glasova su imale voćna i čokoladna tako da sam se ja odlučila na kombinaciju. Spojila sam biskvit koji volim, voće koje volim i čokoladni ganache koji obožavam. Dobila sam finu tortu od borovnica i čokolade koju je moja Lara nazvala Ljubičasta torta zbog kreme od borovnica koja joj se je jako svidjela.


Biskvit:
4 jaja
8 žlica šećera
8 žlica brašna
1/2 praška za pecivo
1 vanilin šećer
3 žlice gorkog kakaa ili čokolade u prahu

Žumanjke  pjenasto umutite dodajte im šećer i brašno žlicu po žlicu koje ste prethodno pomješali sa praškom za pecivo i kakaom.  Na kraju kuhačom polako dodavajte istučen snijeg od bijelanjaka. Sve lagano ali dobro izmješajte,  ulijte u pleh koji ste namazali i posuli brašnom ili stavite papir za pečenje meni je sa papirom najbolje.
Pecite na 180c oko 30min.
Kada se biskit ohladi prerežite ga na pola.

Krema od borovnica:
30dag borovnica
1 vaniln šećer
4 žlice šećera ( odnosno po ukusu)
3-4 žlice gustina
3-4 žlice vode
500ml vrhnja za šlag
2-3 šlagfixa
2 žlice šećera

Borovnice operete i očistite od listića i sl. stavite ih u padelu na laganu vatru i njih dodajte šećer i vanilin šećer. Kuhajte dok se šećer rastopi i borovnice puste sok (probajte).
Štapnim mikserom dobro izmiksajte tople borovnice te vratite na vatru i u njih dodajte gustin pomješan sa vodom, prokuhajte ako vidite da vam nije dovoljno gusto možete dodati još malo gustina naravno pomješanog sa vodom. Bolje je da je kremica što gušća jer se miješa sa šlagom. Ostavite da se ohladi.

Istucite vrhnje i napravite šlag, dodajte šećer i šlagfix.

U šlag dodajte kremicu od borovnica i se dobro izmješajte.

 Ja sam ovu količinu kreme koristila za dvije torte, tako da se mogu za jednu tortu prepoloviti sastojci ili možete napraviti ovakvo pa će vam torta biti punija i bogatija kremom.
 
Krema ganache:
(ovo je količina za jednu tortu, dobijete oko 0,5 l kreme)
2,5 dl vrhnja za šlag
250 g čokolade za kuhanje
60 g putra

Iskidajte čokolade na kockice, vrhnje ulijte u padelu i zagrijavajte na vatri do vrenj. čokoladi dodajte maslac narezan na komadiće te sve to prelijete vrelim vrhnjem i dobro izmješajte dok ne dobijete jednu kompaktnu smjesu. Pustite da se ohladi krema će polaku učvrsnuti, ja sam je stavila u frižier jer je bilo pretoplo i kada se stisnula namazala sam je na tortu.

Stavite prvi biskvit poprskate ga sokom od borovnica ili mlijekom te na njega nanesete svu kremu od borovnica, poklopite drugim biskvitom koji isto tako navlažite sokom ili mlijekom te njega premažete svom ganache kremom. Kremu možete namazati i na rubove torte. Dok sam tortu filala koristila sam obruč od pleha i skinula ga tek drugi dan. Tortu da sam je napravila čupavom i čok. kremu stavila samo na vrh, a rubove nisam dirala. Dekorirati je možete na koji god način želite, možete je cijelu premazati ganachom ili kako vam god mašta kaže.
Torta je na moju radost ispala super!!!

Nema komentara:

Objavi komentar