01 listopada, 2011

Proljetni rižoto

Već se dugo spremam staviti ovaj recept na blog ali nikako da stignem, slike mi već nekoliko mjeseci stoje na kompu. Evo i ljeto je prošlo, a ja napokon  sama u subotu ujutro ne želim raditi ama baš ništa, već malo osvježiti moj blogić. Lara je otišla prespavati kod prijateljice, Filip je kod tete, mužić radi a ja sam do podna free! Pa onda krenimo dok još po tržnicama ima svježeg povrća.
Ovo je zbilja jednostavno jelo i svima nama u obitelji jako drag obrok, moja djeca bez problema na ovakav način "konzumiraju" povrće što mene čini jako sretnom!

Sastojci za otprilike 4 osobe:
- 2 manja poriluka ili kapula (crveni luk)
- 2 mrkve
- 1 veća tikvica
- 1 patliđan
- 2-3 paprike (kako nađete mogu biti obične žute ili uzmete koju crvenu da se poigrate bojama)
- 15 dag šampinjona (samo ako volite ja ih u zadnje vrijeme ne stavljam zbog Filipa)
- 300g riže
- vrhnje za kuhanje
- malo parmezana
- malo maslaca
 
 Svo povrće narežite na kockice , poriluk na polukrugove. Razdvojite posebno poriluk i mrkvu, posebno paprike i šapinjone, posebno tikvicu i patliđan.
U padelu ulijte maslinovog ulja te najprije ubacite poriluk i mrkvicu da se lagano dinstaju i dolijte malo vode, pustite nekih desetak minuta. Zatim dodajte papriku i šampinjone te isto tako nastavite njih dinstati još desetak minuta i zadnje dodajte tikvicu i patliđan.
Ja idem tim redosljedom jer kada bi sve stavila zajedno na paprici bi mi se ogulila kožica, tikvica i patliđan bi se raskuhali ili bi mi mrkvica ostala sirova. Naravno začinite  ja stavim vegete , soli i malo papra.


Kada povrće otrilike napola kuhano dodam rižu cca 300g. Ovaj rižot možete pripremiti kao prilog uz pohano ili sl. ili kao samostalan obrok. mi ga često jedemo samog i tada koristim nešto manje od 300g riže jer tu su djeca koja ne pojedu puno. Uvijek koristim Parboiled rižu jer se ne raskuhava ostaju lijepa ukusna zrna riže koju je po mom ukusu zbilja onda gušt jesti.


Rižu kuhajte na laganoj vatri i doljevajte toplu vodu koliko traži, pred kraj probajte dali nadostaje soli ili sl. jer riža upije dosta soli pa ponekada treba dodati. Pazite da vam u riži kada je već skoro kuhana nema previše vode - tekućine!
Kada je riža gotova dodajte cca.20g ribanog parmezana (može i više ne može naškoditi), mrvicu maslaca kako bi rižoto dobio lijepi sjaj i sve prelijte vrhnjem za kuhanje. Pazite koliko vrhnja dodajte kako vam rižot nebi bio prerijedak.


Ostavite rižot da odstoji najviše 5 minuta i poslužite!

Nadam se da će vam se ovaj recept svidjeti te da ćete ga isprobati i uživati u njemu. Na ovakav način isto tako možete izdinstati povrće dodati vrhnje za kuhanje i imate umak za paštu. Vrlo jednostavno, prilično brzo, a jako fino.

1 komentar: